Trenger du innhold på nettsiden?

VIL DU AT NETTSIDEN DIN ER OPPDATERT,
MED RIKTIG OG GODT INNHOLD?

Slik at nettsidene ikke blir flytende rundt uten mål og mening?

                 PS! En forlatt nettside tar seg ikke like bra ut som en forlatt båt i middelhavet  ——–>

TRENGER DU HJELP TIL Å FØLGE OPP NETTSIDEN?

Tekstforfatter, rådgivning, design og markedsføring

Har du lenge tenkt på at nå, nå skal jeg se å få rettet på det gamle innholdet på nettsidene? Pynte på det som er der, så alt stemmer med dagens virkelighet?  Har du rett og slett en nettside som du må pusse litt støv av og blåse liv i?

Du er full av gode ideer, men tiden går og lite blir gjort! Og sånn går no dagan…

Da er det kanskje en god ide å kalle inn en hjelpende hånd? En hånd som trives godt med å klaske på tastaturet slik at alle gode tanker blir til ord. Ord som du med stolthet kan vise fram på nettsiden. Ord som kundene dine vil lese og ord som Google vil finne?

For det er det det handler om på nettet! God kommunikasjon!

ER DET PÅ TIDE Å FÅ JOBBEN GJORT? 


Du har noe du vil si og leserne er på jakt etter informasjon!

I utgangspunktet en vinn, vinn situasjon. Du tilbyr noe kundene vil ha! Det er jo helt topp! Men vent litt, er det så enkelt?

En nettside som ikke finnes av søkemotoren, vil ikke bli sett av potensielle kunder. En nettside som ikke har oppdatert informasjon, og interessant innhold  vil ikke bli lest!

Har du kontroll på dette? Eller vil du kanskje ha kontroll på dette?

God kommunikasjon er alfa omega på nettet!

DET KAN JEG HJELPE DEG MED!

Jeg kan sørge for god struktur, god tekst og relevante bilder!
Blogging, sosiale medier, og god kommunikasjon!

 

En nettside trenger god tekst. Tekst som blir funnet av Google. Tekst som holder på leseren. Tekst som leverer resultater! Det betyr godt og relevant innhold på nettsiden, med tekst som snakker direkte til leseren. Tekst som er riktig skrevet og ikke minst riktig og oppdatert informasjon. Er du opptatt av ditt fag og ditt produkt, kan du fort glemme kunden hvis du skriver tekste selv. Det er faktisk helt vanlig at fagpersoner er mest opptatt av å formidle fag- og produktinformasjon. Det er derimot som oftest ikke det som skal formidles. For leseren er det løsningen som fenger! Hvordan kan du løsne kundenes problemer? Det er hovedsaken, så blir produkt og fagtekst en naturlig del av problemløsningen. Som frilans tekstforfatter har jeg erfaring med å sette meg inn i mange forskjellige fagområder, og finne riktige vinklinger på teksten som treffer leseren.

Siden din må ha relevant innhold. Innhold er kombinasjonen av god tekst, bilder og design! Gratis tips til leseren er alltid en sikker vinner. Har du en løsning på et problem, må du dele denne informasjonen. Du trenger ikke gi ut alle hemmelighetene dine, men bør gi ut nok til å trigge nysgjerrigheten til leseren. Gi kundene lyst til å prøve mer. Bruk av bilder og designelementer er viktig for å friske opp siden og understreke viktige poeng. Har du i tillegg et godt og bredt innhold vil søkemotorene lettere finne siden din, når både tekst og bilder inneholder viktige søkeord.

Webdesign er oppbyggingen av siden. Mange elementer er kanskje låst til designet. Men det er likevel alltid rom for å bygge opp teksten som en del av designet. Hva skal skrives hvor? Hva kommer først og hva kommer sist? Gode illustrasjoner og bilder som understreker innholdet. Hva skal ha store bokstaver og bli fremhevet? Hvilke farger skal brukes på bokstavene?  Selv en «gammel» nettside kan friskes opp med å jobbe med tekst, struktur og innhold.

Struktur er sidens oppbygging. Hvilke menyer skal du ha, og hva skal stå under hvert menypunkt! Hva er den viktigste siden du har, og hvor raskt finner kunden denne siden? Gjør det enkelt å finne fram på nettsiden, da beholder du leseren lenger. Dette innebærer både gode menyer og gode koblinger. Bruk linker til å koble aktuelle saker sammen, slik at de som ønsker å lese mer om en sak kan gå direkte til en ny side og fordype seg i det aktuelle temaet.

Søkemotoroptimalisering (SEO = Search Enginge Optimalisation). Uansett hvor godt alt er skrevet hjelper det lite hvis ikke siden finnes av Google og andre søkemotorer! SEO er et stort og langsiktig satsingsområde, og tekst er en del en av de viktige elementene i søkemotoroptimaliseringen. Få kontroll på søkeord, Title Tag, Meta beskrivelser og lenker for å bli sett! Det er noen av de viktigste byggestenene i søkemotoroptimaliseringen.

Google liker lenker! Det gjør også kundene. Gjør det enkelt for kundene å finne mer informasjon om emnet. Både internt på dine sider og fra andre relevante kilder. Sørg for at andre relevante sider linker til din side. Dette kan du bl.a. oppnå med å  bygge godt innhold og satse på sosiale medier. Det er også viktig å linke til andre relevante nettsider, slik at søkemotoren oppfatter nettsiden din som en god kilde for informasjon på relevante tema. Den eneste måten å oppnå det på er å bygge lenker som er relevant for brukeren av nettsiden din.

Treff kunden der kunden er! Facebook, twitter, blogger, forum – det er en fantastisk mulighet til å kommunisere med kunden! Sosiale medier er som en trylleformel for deg som vet å kommunisere med kundene. Men det er kun god kommunikasjon som gjelder. Ensidig fokus på informasjon og tilbud vil ikke gi samme effekt som gjensidig kommunikasjon. Jo flere som «snakker» med deg, jo flere når du med dine innlegg!

Er du usikker på hva du skal fortelle? Hva kundene ønsker? For å finne riktig innhold er det viktig å gjøre research. Bli kjent med kundene og bli kjent med konkurrentene slik at innholdet på nettsiden blir både relevant og konkurransedyktig. Som tekstforfatter gjør jeg alltid god research før jeg skriver en tekst, for å finne ut av hva som er viktig innhold og ikke minst hva som er riktig innhold.

Alle nettsider trenger bilder og illustrasjoner. En nettside med bare tekst blir fort kjedelig! Bruk illustrasjoner og bilder som henger sammen med teksten. Bilder som henger sammen med farger og design på hele nettsiden. Bruk bilder for å skape en god ramme rundt innholdet og forsterke det du vil formidle. Har du ikke bilder selv, finnes det mange gode illustrasjoner fra stockphoto som kan kjøpes for en fornuftig pris. Ved hjelp av bilderedigeringsprogram er det også mulig å lage passene illustrasjoner av bilder og grafiske elementer. Mulighetene er uendelige, men hold deg til en stil som bygger opp under merkevaren din.

HVORFOR SETTE JOBBEN BORT TIL MEG?

Jeg nøster opp dine visjoner…

Hjelper deg med å realisere dine planer. Jeg gjør grundig resarch for å bli kjent med din virksomhet, slik at vi sammen kan gjennomføre dine visjoner. Hos meg kommer du ikke til et stort byrå. Her er det personlig service og små forhold. Jeg tar både små og store oppdrag på alvor. Du kan være trygg på at jeg ikke tar på meg flere oppdrag enn jeg klarer å håndtere, og at jeg vil levere til avtalt tid og til avtalt pris!

Rett person til rett tid!

Du trenger ikke ansette en webredaktør for  å sørge for at nettsidene dine er oppdatert med godt innhold! En ansettelse som kan medføre langvarige forpliktelser, utgifter og lønnskostnader og ikke minst risiko for å ansette feil person. Som frilans tekstforfatter og webredaktør jobber jeg når du trenger det, uten at du har forpliktelser og personalkostnader.

Vi avtaler en pris, og jeg får jobben gjort!

LIKER DU NETTSIDEN MIN?

Da vil du kanskje like det jeg kan gjøre for deg også. Det er dette jeg gjør! 

FRA BLOGGEN:

Reiseartikkel om Kambodsja

Jeg har skrevet en ny artikkel på oppdrag fra reiseguiden.no. Denne gangen var oppdraget å skrive om Kambodsja, med arbeidstittel Kambodsja – genuint og vakkert. Les gjerne hele artikkelen her på reiseguiden.no – drøm deg vekk til fjerne strøk og en spennende kultur. Som tekstforfatter og skribent, med bakgrunn fra reiselivet skriver jeg tekster om reisemål […]

Vi har nå blitt 2 skribenter

Jeg har gleden av å presentere Kristine, ny skribent og tekstforfatter hos Kreativ Tekst. Jeg har fått en del faste oppdrag som tar mye av min tid, og klarer derfor ikke alltid å ta på meg alle oppdrag på grunn av tidsbegrensninger. Derfor er det med glede jeg kan presentere Kristine, som har lang erfaring […]

Annebente aug-2013

HVEM ER JEG?

Jeg elsker å skrive. Redigere tekst. Kombinere form og farge! Være kreativ og målrettet, analytisk og skapende! Skape resultater!

De siste 20 årene  har jeg jobbet med markedsføring, tekst og design. De 10 siste som gründer og selvstendig næringsdrivende. Jeg har jobbet som produktsjef i Color Line, og har erfaring fra både små og store prosjekter. Min utdanning er innen økonomi, markesføring, språk, kunst/kultur og media på høyskolenivå.

Jeg har skrevet tekst til mange forskjellige nettsider, reklametekst,  faktatekst, rapporter, rutinebeskrivelser, produktbeskrivelser, salgsbrev, slagord, sanger og dikt.

I tillegg til å skrive har jeg også lang erfaring fra å jobbe med markedskampanjer. Både planlegging, gjennomføring og rapportering. Jeg har laget aktivitetsplaner, jobbet med CRM, E-post kampanjer, brosjyrer og annonsering. Jeg har jobbet med design og oppsett av brosjyrer, annonser, bannere, nettsider og produkter.

Velger du å gi jobben til meg, vil du få personlig oppfølging og god nytte av min brede erfaring.
Jeg er mer enn en tekstforfatter, jeg er også markedsfører og designer!

Ta kontakt for en uforpliktende samtale !

Anne bente signatur sort

Ta kontakt i dag!

13 + 13 =

Pris pr. time

Veiledende pris eks. mva
kr590,-
  • Vi anslår omtrent hvor lang tid oppdraget vil ta, og fastsetter enten et estimert timeantall eller avtaler en fast pris. Tidsforbruk kan variere mye for forskjellig type oppdrag. For større oppdrag kan vi avtale en fast pris og bedre betingelser.

Pris pr. ord

Veiledende pris eks. mva
kr1,00
  • For artikkelskriving og innhold til nettsider som ikke krever mye research kan vi avtale pris pr. ord. Temaer med mye research eller tekst som krever mye kreativ bearbeiding vil få en høyere pris. Ta kontakt for et uforpliktende pristilbud på ditt oppdrag